NEC toont nieuwste innovaties tijdens Data & Cloud Expo

Efficiënte, veilige en betrouwbare processing, opslag en beheer van data centraal bij NEC

Bezoek NEC op stand E099 tijdens Infosecurity / Data & Cloud Expo, Utrecht

Hilversum, 25 oktober 2017 – NEC, wereldwijd toonaangevende leverancier van IT & Communicatie-oplossingen, toont dit jaar tijdens Data & Cloud Expo 2017 een uitgebreid portfolio IT-oplossingen die gericht zijn op efficiënte, veilige en betrouwbare processing, opslag en beheer van data. Tijdens Data & Cloud Expo staan bij NEC diverse oplossingen centraal, waaronder geavanceerde Virtualisatie en Storage oplossingen gericht op continuïteit en betrouwbaarheid in kritieke omgevingen, Fault-Tolerant servers voor bedrijfscontinuïteit en betrouwbare gegevensopslag en gebruiksvriendelijke tooling voor eenvoudig en efficiënt onderhoud en beheer.

Geavanceerde dataopslag en -beheer adresseert explosieve datagroei
De explosieve groei in data maakt Storage & Data Management een topprioriteit voor alle CIO's en IT-beheerders. Zelfs bij middelgrote en kleinere organisaties moeten veelal honderden terabyte aan gegevens worden beheerd. Met HYDRAstor biedt NEC een high-performance storage oplossing met geoptimaliseerde opslag voor gegevens op de lange termijn. HYDRAstor is onderdeel van NEC’s Smart Enterprise oplossingen en zeer geschikt voor het razendsnel uitrollen en beschikbaar maken van backup storage in een virtuele omgeving.

NEC’s Network Information Assessment System (NIAS) analyseert en presenteert het gebruik van storage capaciteit in eenvoudig te begrijpen grafieken. Het helpt organisaties om ongebruikte gegevens te ordenen en waar mogelijk te verwijderen en bespaart daarmee 20 tot 30% benodigde opslagcapaciteit. Door het opsporen en aanpassen van onjuiste toegangsrechten draagt NIAS voorts bij aan optimale informatiebeveiliging. Het voorspelt wanneer een server zijn maximale capaciteit zal bereiken en doet aanbevelingen over hoe bestanden effectiever georganiseerd kunnen worden.

Hoge beschikbaarheid en disaster recovery
Hoge mate van beschikbaarheid van IT-systemen is voor praktisch alle bedrijfsomgevingen essentieel en nog meer in virtuele omgevingen. NEC's geïntegreerde EXPRESSCLUSTER is toonaangevende High Availability & Disaster Recovery software die systeemonderbrekingen minimaliseert, zodat schade voor organisaties beperkt wordt. NEC EXPRESSCLUSTER bewaakt servers, applicaties, services, databases, emailservers en virtualisatie platformen en kan automatisch een vooraf ingestelde actie uitvoeren om te reageren op bepaalde situaties die de continuïteit van het IT systeem in gevaar zouden kunnen brengen.

Met een uptime van 99.999% zijn de NEC Fault Tolerant (FT) servers uitermate geschikt voor bedrijfskritische applicaties. De modulair opgebouwde systemen leveren continue beschikbaarheid in alle componenten: Processors, RAM, moederborden, I/O, harddisks en koelventilatoren. Al deze componenten zijn gespiegeld en dubbel uitgevoerd en kunnen afzonderlijk van elkaar opereren. NEC FT servers zijn uitermate geschikt voor Hyper-V en VMWare als virtualisatieplatform.

Data & Cloud Expo is hét event over data management en cloud computing voor IT-managers en IT-professionals en wordt dit jaar voor het eerst gehouden op 1 en 2 november in de Jaarbeurs te Utrecht in beurscombinatie met Infosecurity.