NEC brengt On-Premises Telefoonsystemen naar de Cloud met UNIVERGE BLUE® CONNECT BRIDGE

Innovatieve oplossing biedt bestaande on-premises telefoonsystemen Cloud gebaseerde spraak en samenwerkingstools op de desktop en in mobiele apps

Hilversum, 26 april 2022 – NEC Enterprise Solutions, toonaangevende leverancier van IT, communicatie- en netwerkoplossingen, kondigt vandaag de introductie aan van UNIVERGE BLUE® CONNECT BRIDGE, een innovatieve oplossing die voortbouwt op NEC's UNIVERGE BLUE® CLOUD SERVICES en bestaande on-premises NEC-telefoonsystemen in staat stelt om de kracht van clouddiensten en oplossingen te benutten met behoud van hun bestaande infrastructuur en investeringen.

Brug naar de Cloud
De lancering van UNIVERGE BLUE® CONNECT BRIDGE markeert de volgende fase in de uitrol van NEC's veelgeprezen UNIVERGE BLUE® Unified Communications as a Service (UCaaS) en Contact Center as a Service (CCaaS) oplossingen, en is beschikbaar op alle NEC-communicatieplatforms.

Terwijl on-premises systemen zijn geïnstalleerd in een tijdperk waarin het meeste werk op kantoor plaatsvond en spraak de primaire manier van communicatie was, vereisen hedendaagse bedrijfsomgevingen een flexibelere en mobielere werkruimte. UNIVERGE BLUE® CONNECT BRIDGE breidt bestaande NEC telefoonsystemen uit met Cloud gebaseerde spraak via desktop- en mobiele apps, waardoor een naadloze alles-in-één communicatie-ervaring ontstaat en nieuwe Cloud gebaseerde applicaties worden ontgrendeld.

Met CONNECT BRIDGE kunnen bestaande NEC-klanten in hun eigen tempo naar de Cloud migreren en tegelijkertijd Cloud gebaseerde functionaliteit aan hun platforms toevoegen. Met deze overgang kunnen gebruikers samenwerken op kantoor, thuis of overal onderweg, met geïntegreerde videoconferenties, chat, het delen van bestanden en meer.

Belangrijkste kenmerken
CONNECT BRIDGE stelt bedrijven in staat om hun bestaande telefoonsysteem en telefoonnummers te behouden, terwijl ze de tools toevoegen die teams nodig hebben om beter te communiceren en samen te werken. Door dit te doen, breidt het de mogelijkheden van hun huidige NEC-telefoonsystemen uit en beschermt het hun bestaande investeringen. De oplossing kan eenvoudig worden geïmplementeerd zonder extra hardware te kopen of software bij te werken. Wanneer een bedrijf klaar is om volledig over te stappen op een Cloud gebaseerde Unified Communications-oplossing, kan het probleemloos volledig naar de Cloud worden overgebracht zonder downtime en zonder onderbrekingen van gebruikerservaringen.

Gebruiksvriendelijke apps zijn eenvoudig in te stellen en te installeren - het enige dat nodig is, is een internetverbinding. Gebruikers besteden hierdoor minder tijd aan het schakelen tussen apps en meer tijd aan het werk zelf, met toegang tot teamchat, videoconferenties, bellen en het delen van bestanden. Ze blijven verbonden met collega's, waar ze ook werken en kunnen oproepen plaatsen, ontvangen en beheren vanaf hun desktop of mobiele apparaat.

"UNIVERGE BLUE® CONNECT BRIDGE overbrugt niet alleen op unieke wijze zowel on-premises als Cloud gebaseerde ICT-werelden", zegt Fred Spronk, Sales Director bij NEC Enterprise Solutions. "Het ondersteunt ook onze benadering van dynamische levering van geavanceerde oplossingen en toont NEC's toewijding aan Business Partners en klanten om investeringen te beschermen, het potentieel van hun installaties te maximaliseren en de klant- en werknemerservaring in de hybride wereld van vandaag te verbeteren."

Belangrijke toevoeging
De toevoeging van UNIVERGE BLUE CONNECT BRIDGE is een belangrijke uitbreiding van NEC's veelgeprezen UNIVERGE BLUE® CLOUD SERVICES. Als één van de meest complete beschikbare Cloud platforms biedt UNIVERGE BLUE® UCaaS- en CCaaS-oplossingen die telecommunicatie, samenwerking, back-up, beveiliging, webinars, het delen van bestanden en meer mogelijk maken, aangeboden als een service op basis van flexibele licenties en maandelijkse facturering. Sinds de introductie in 2020 zijn de reacties van Business Partners en klanten op UNIVERGE BLUE® overweldigend met succesvolle marktintroducties in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Japan en Australië. Meer informatie is te vinden op: www.univergeblue.com