NEC en SPIE bekrachtigen samenwerking met vernieuwd Business Partner contract

Krachtig totaalaanbod ICT oplossingen is enabler voor organisaties bij digitale transformatie naar Smart Enterprise

Hilversum, Breda, 19 juli 2019 – NEC Enterprise Solutions en SPIE Nederland BV maken vandaag bekend een nieuwe Business Partner overeenkomst te hebben gesloten met betrekking tot samenwerking op de Nederlandse markt voor zakelijke ICT oplossingen. Met de ondertekening van de nieuwe overeenkomst bekrachtigen SPIE en NEC hun partnership op het gebied van geavanceerde IT- en communicatieoplossingen in Nederland.

SPIE is met haar business unit ICT Solutions al vele jaren business partner van NEC en de vernieuwde overeenkomst is een bevestiging van de uitstekende samenwerking en goede vertrouwensband tussen beide organisaties. Bestaande en nieuwe klanten kunnen blijvend vertrouwen op een hoogwaardige en toekomstvaste ondersteuning van de nieuwste UC&C en IT oplossingen en diensten die SPIE en NEC aanbieden, waaronder bijvoorbeeld NEC’s UNIVERGE 3C communicatieplatform, IP DECT systemen, Contact Center oplossingen en Smart WorkSpace propositie.

Totaal ICT aanbod
“SPIE en NEC werken al vele jaren samen en hebben een uitstekende positie opgebouwd op de Nederlandse ICT markt. Het brede en krachtige NEC portfolio sluit uitstekend aan bij de wensen van onze klanten en is een essentieel onderdeel van ons totale aanbod”, zegt Lieve Declercq, Managing Director SPIE Nederland.

“Het nu vernieuwde contract sluit goed aan op de veranderende ICT behoeften, waardoor wij onze klanten de innovatieve totaaloplossingen kunnen blijven bieden die hun organisaties ondersteunen bij de digitale transformatie die de hedendaagse markt kenmerkt”, aldus Declercq.

“Wij zijn zeer ingenomen met de vernieuwing van het contract met SPIE”, zegt Paul Kievit, President van NEC Enterprise Solutions. “Het bevestigt de goede relatie die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd en de uitstekende positie die we mede daardoor hebben verkregen op de Nederlandse markt. De kennis en ervaring van SPIE met betrekking tot onze Smart Enterprise oplossingen zijn van onschatbare waarde. Het is niet voor niets dat wij onlangs tijdens onze jaarlijkse NEC Partner Conference aan SPIE de NEC Smart Enterprise Transformation Partner award 2018/2019 hebben mogen uitreiken”, voegt Kievit toe.

Wereldwijd toonaangevend
NEC, waarvan de activiteiten in EMEA (Europa, Midden Oosten & Afrika) tot 2010 deel uitmaakten van het Philips concern, heeft aan de wieg gestaan van de Nederlandse telecommunicatiemarkt. Honderdduizenden medewerkers in bedrijven, overheidsinstellingen, ziekenhuizen, hotels en andersoortige organisaties in Nederland maken dagelijks gebruik van de communicatiesystemen van NEC. Als wereldwijd toonaangevende leverancier van IT & Communicatie-oplossingen aan kleine, middelgrote en grote ondernemingen in zowel de private als publieke sectoren, heeft NEC bestendigheid, innovatie en klanttevredenheid hoog in het vaandel.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

NEC Enterprise Solutions
Robert van Amerongen
Email: robert.van.amerongen@emea.nec.com

NEC Enterprise Solutions
NEC Enterprise Solutions is een toonaangevende leverancier van IT & Communicatie-oplossingen aan kleine, middelgrote en grote ondernemingen in zowel de private als publieke sectoren. De geboden oplossingen maken gebruik van de nieuwste spraak-, data- en video-technologieën en zijn ontworpen voor open connectiviteit, hoge beschikbaarheid en flexibele groei. NEC Enterprise Solutions bedient haar klanten in EMEA (Europa, Midden Oosten en Afrika) via een netwerk van directe verkooporganisaties, distributeurs en value-added resellers en koestert een bedrijfscultuur waarbij deskundigheid, flexibiliteit en toewijding aan klanten centraal staan. Voor meer informatie: www.nec-enterprise.com.

Over SPIE
Als onafhankelijk Europees leider in multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie, verbetert SPIE de wereld door lokale en regionale autoriteiten en bedrijven te helpen met het ontwerpen, bouwen en onderhouden van energiezuinige en milieuvriendelijke installaties en fabrieken. Met meer dan 46.400 medewerkers en een sterke lokale aanwezigheid, genereert SPIE een omzet van € 6,7 miljard en een EBITA van € 400 miljoen in 2018.