NEC benoemt Futura tot Master Distributor voor de Nederlandse markt

Business Partner door NEC met award bekroond voor excellente prestaties

Hilversum, 5 november 2018 – NEC Enterprise Solutions heeft Futura uit Ede benoemd tot master distributor van haar bedrijfstelecommunicatie-oplossingen gericht op de Nederlandse MKB markt.

Futura is de nieuwe naam voor Nextel en is al sinds 1999 actief als distributeur van NEC in Nederland. De per 18 oktober ingevoerde naamswijziging is ingegeven door een nieuwe bedrijfspositionering en belangrijke verbreding van portfolio en expertise om naast communicatie ook een volledig aanbod IT-oplossingen aan te bieden.

Futura Event
Tijdens het op 18 oktober in Oosterbeek gehouden speciale Futura Event werden klanten ingelicht over de nieuwe positionering van het bedrijf en ontvouwde Futura haar visie en plannen voor de toekomst. Ook NEC droeg bij met een blik in de toekomst aan de hand van een presentatie die de visie op de technologische ontwikkelingen op het gebied van IT & Communicatie illustreerde.

Mark Haasjes, Sales Manager bij NEC Enterprise Solutions, feliciteerde Futura met hun nieuwe naam en positionering. Als herbevestiging van de uitstekende en langdurige relatie tussen NEC en Nextel/Futura, ontving Ed de Wilde, Algemeen Directeur Futura, uit handen van Haasjes een speciale award, waarbij Futura zich voortaan Master Distributor van NEC mag noemen.

Totaal aanbieder ICT oplossingen
"Deze award en de benoeming van Futura als Master Distributor is een erkenning van wederzijds commitment en zakelijk succes”, aldus Haasjes.

“Wij zijn bijzonder trots om distributeur van NEC te zijn. De bedrijfscommunicatie systemen die wij al jaren leveren kenmerken zich door uitstekende functionaliteit, ongeëvenaarde betrouwbaarheid en prima prijs-kwaliteitsverhouding”, stelt Ed de Wilde. “Het brede en krachtige IT-portfolio van deze wereldleider stelt ons nu in staat om ons aanbod in de markt verder te verbreden en een totaal aanbieder van ICT-oplossingen te worden. Wij verwachten in de komende tijd ons netwerk uit te breiden om aan de toenemende vraag te voldoen en invulling te geven aan onze groeiambities”.

NEC Enterprise Solutions
NEC Enterprise Solutions is een toonaangevende leverancier van IT & Communicatie-oplossingen aan kleine, middelgrote en grote ondernemingen in zowel de private als publieke sectoren. De geboden oplossingen maken gebruik van de nieuwste spraak-, data- en video-technologieën en zijn ontworpen voor open connectiviteit, hoge beschikbaarheid en flexibele groei. NEC Enterprise Solutions bedient haar klanten in EMEA (Europa, Midden Oosten en Afrika) via een netwerk van directe verkooporganisaties, distributeurs en value-added resellers en koestert een bedrijfscultuur waarbij deskundigheid, flexibiliteit en toewijding aan klanten centraal staan. Voor meer informatie: www.nec-enterprise.com.

Futura
Futura (Voorheen Nextel B.V.) is met meer dan 19 jaar ervaring, een belangrijke distributeur en voorloper op het gebied van ICT in de Nederlandse zakelijke markt. Futura biedt haar business partners een uitgebreid portfolio ICT producten en oplossingen van leveranciers, die elk marktleider zijn binnen hun branche. Het portfolio omvat onder andere bedrijfscommunicatiesystemen, wifi netwerken, VOIP en slimme software toepassingen voor zakelijk gebruik. Omdat de technologie die hierbij komt kijken steeds geavanceerder wordt, acht Futura het als “Value Added Distibutor” enorm belangrijk om hoogwaardige kennis over te brengen en doet dit met leertrajecten volgens eigen unieke concept. Volg Futura op social media en op www.futura-ict.nl!